Leermiddelen

Lesmethode

Voor de meeste opleidingen heeft Concreet een lesmethode beschikbaar. Deze methode kan de student rechtstreeks bestellen in onze webshop. De lesmethode bestaat uit een licentiecode waarmee de student toegang krijgt tot Bouwinfranet en een papieren opdrachtenmap. In de opdrachtenmap zijn verschillende type opdrachten aanwezig. Meestal zijn dit groepsopdrachten, tekenopdrachten, praktijkopdrachten en theorieopdrachten. Voor de opleidingen timmeren, metselen en tegelzetten is de lesmethode ook aangevuld met een bestek met bijbehorende bestek- en detailtekening.

De lesmethodes die Concreet heeft ontwikkelt zijn een combinatie van digitale en papieren leermiddelen. Een uitvoerend beroep leer je niet zomaar achter de computer of uit boeken. Maar door filmpjes en foto’s te bekijken, teksten te lezen en te beluisteren en opdrachten uit te voeren, krijgt de student wel een goed beeld van de beroepspraktijk.

De student krijgt de vakkennis in veel verschillende vormen aangeboden. Alle zintuigen moet hij of zij daarbij gebruiken. De docent kan door de mix van digitaal en papier, afwisselende lesdagen samenstellen. De leermiddelen zijn zo gemaakt, dat de docent deels klassikaal les kan geven, leerlingen in groepjes aan de gang zetten en leerlingen zelfstandig opdrachten laten uitvoeren. Met één pakket leermiddelen biedt het ROC leerlingen daardoor maatwerk; waarbij de docent rekening houdt met de verschillende leerstijlen van de leerling en de werkzaamheden waarmee de leerling in de praktijk mee bezig is.

Het ROC waar de student de opleiding volgt, zorgt ervoor dat de student ook toegang krijgt tot het Examenplatform bouw en infra en de Digitale Trajectmap. Als het ROC werkt met een papieren versie van de Trajectmap, dan staat deze ook op de boekenlijst vermeld. De student bestelt deze dan eenvoudig via onze webshop. Even overleggen over boekenlijsten en activering van inlogcodes? Neem contact op met onze klantsupport.

Benieuwd voor wie Concreet onderwijsproducten ontwikkelt?

Bekijk dan onze ‘Concreet voor’ pagina.