Bouwstenen voor vakmanschap
MAAK KENNIS MET DE
NIEUWE OPLEIDING TIMMEREN
Waarom wordt de opleiding Timmeren vernieuwd?
Concreet wil bijdragen aan het opleiding van de makers van morgen. We geloven in het opleiden van studenten tot professionals die zelfstandig vraagstukken op kunnen lossen. Onze huidige leermiddelen voor de opleiding Timmeren waren aan vernieuwing toe. Het is tijd voor modernisering, onderwijsinnovatie en een hoger leerrendement. Zo bieden we bouwstenen voor volledig vakmanschap.
De 4 bouwstenen van de nieuwe timmeropleiding
Gepersonaliseerd onderwijs
De focus ligt op de ontwikkeling van de studenten, ze worden uitgedaagd zelf keuzes te maken.
De docent centraal
Docenten hebben een essentiële rol, ze geven vorm en inhoud aan het vak.
Levensecht leren
Aan de slag met echte projecten in het veld, met aandacht voor nieuwste ontwikkelingen.
Belevingsonderwijs
Studenten leren door ervaring, ze leren en ontwikkelen door te doen.
De opleiding Timmeren in 1 minuut uitgelegd
(LET OP: HIER KOMT NOG DE ANIMATIE TE STAAN)
Componenten van leren met het 4CID model
Praktijkopdrachten, waar studenten professionele vaardigheden, kennis en gedrag simultaan ontwikkelen.
Studenten ontwikkelen met deelopdrachten onderdelen van de leertaak tot routine-niveau.
Met praktische kennis wordt domeinkennis opgebouwd en gewerkt aan het probleemoplossend vermogen.
Studenten ontvangen stap voor stap instructies en just in time informatie middels stappenplannen.
Roadmap | Wat kun je van ons verwachten en wanneer?
Maart '21
September ‘21
November ‘21
September '22
April ‘21
Oktober '21
Februari '22
Nieuwe leermiddelen | Dit komt eraan
De leermiddelen van deze vernieuwde opleiding sluiten naadloos op elkaar aan. Ze versterken elkaar en zijn op elk moment beschikbaar. Denk aan een werkboek voor in de klas en een webomgeving die zowel op desktop als mobiel toegankelijk is. Zo kan de student ook in de werkplaats of op de bouwplaats overal bij.
- Leermiddelen zijn overal toegankelijk
- Gemakkelijk het portfolio bijwerken
- Uitgebreide docentenomgeving
- Inzicht in de voortgang

Een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van deze opleiding?
Deel je expertise met ons!
Alles wat je wilt weten over de nieuwe opleiding Timmeren
Handig onder elkaar

- Wat je ogen zien, kunnen je handen maken
Studenten leren door te doen en gaan aan de slag met complete leertaken, deze zijn terug te vinden in de beroepspraktijk.

- Sterke koppeling tussen theorie en praktijk
Het praktische leerproces wordt aangevuld met theoretische kennis, De theorie wordt op verschillende manieren aangereikt.

- Volledig gebaseerd op het 4CID model
Dit bewezen ontwerpmodel zorgt voor een duidelijke structuur. De lesstof neemt toe in complexiteit terwijl de begeleiding afneemt.

- Flexibel inzetbare leermiddelen
Een vernieuwde digitale leeromgeving op desktop én mobiele telefoon, in combinatie met een werkboek in de klas.

- Voortgang inzichtelijk met een portfolio
De student laat door het uploaden van foto’s en video’s zien waar hij of zij aan werkt. Zo onstaat inzicht in de voortgang van elke individuele student.

- Docenten hebben de regie
Een uitgebreide docentenomgeving stelt de docent in staat inhoud aan het vak te geven en te anticiperen op individuele leerbehoeften.
Updates over de nieuwe timmeropleiding

6x meer regie voor jou als docent
Meer regie voor de docent: dat is één van de bouwstenen van onze vernieuwde opleiding Timmeren. We leggen graag aan je uit hoe we dit vormgeven en wat dit voor jou betekent.

Testen, testen, testen…
Bij het ontwikkelen van nieuwe leermiddelen gaan we uiteraard niet over één nacht ijs. We vinden het belangrijk herhaaldelijk bij onze doelgroep te toetsen.

Ken je de wet van toenemende complexiteit en afnemende begeleiding?
Ken je de wet van de toenemende complexiteit en afnemende begeleiding? Vast niet… Het is namelijk ook geen officiële wet. Wat het wel is? Daar nemen we je graag in mee.